REFERENTIES


Klanten vertellen over de samenwerking met Moor Performance


De training van Moor Performance was bijzonder waardevol. Het is een interactieve training met nuttige feedback en tips & tricks waardoor je jezelf snel ontwikkelt. De combinatie tussen praktijk en theorie was goed in balans. Vooral de rollenspelen geven veel inzicht in eigen valkuilen en leerdoelen. Het enthousiasme en de kennis en ervaring van Marijke maken de training helemaal af. Het was erg prettig om met Marijke de Moor te werken!

Smith Communicatie

Beau & Suzanne, adviseurs

 

image/gif

Door mijn jarenlange ervaring in de rechtspraktijk ben ik goed in staat een inhoudelijk sterk betoog op te zetten en dit op overtuigende wijze in het openbaar voor te dragen. Toen mij door vrienden werd gevraagd als buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand hun huwelijk te voltrekken, schoten mijn vaardigheden duidelijk tekort. Aan de inhoud van de schriftelijke tekst lag het bepaald niet, maar het houden van een feestelijke toespraak is bepaald iets anders dan een zakelijk pleidooi. Het is de kracht van Marijke de Moor dat zij met een compacte presentatietraining mijn manco op dit punt inzichtelijk heeft gemaakt en er bovendien voor heeft gezorgd dat ik spoedig in staat was het nodige gevoel op mijn toehoorders over te brengen en hen geïnteresseerd te houden, waarbij de humor ook werkelijk tot zijn recht kwam. De aanpak van Marijke was daarbij bevlogen en oprecht persoonlijk geïnteresseerd. Bij haar leer je daardoor snel en ontspannen.
Mr René Ch. Rombach, Voorschoten
 
 
image/gif

Via mijn werkgever kreeg ik de mogelijkheid om een sollicitatietraining te doen. In het kennismakingsgesprek kon ik aangeven waar ik het specifiek over wilde hebben. Daarnaast kreeg ik ook de gelegenheid om de DISC test te doen. Hierdoor kreeg ik inzicht in mijn persoonlijke stijl, mijn sterke/zwakke punten en mogelijke valkuilen, maar ook inzicht in de stijl van anderen. De sollicitatietraining heeft mij veel geleerd hoe om te gaan met bepaalde vragen en hoe belangrijk non – verbale communicatie is. De verandering zit vaak in kleine dingen maar je moet daar wel bewust van zijn. De goed opgebouwde training, de persoonlijke aandacht, feedback en tips hebben mij veel geleerd om het ook meteen in de praktijk toe te passen. Kortom de combinatie van een DISC test en persoonlijke sollicitatietraining is een aanrader.
Eileen Wolse, Gemeente Leiden
 

image/jpeg


Tijdens een speciale avond voor ondernemende vrouwen uit het topsegment van Rabobank Regio Schiphol (Private en Corporate Banking) heeft Moor Performance een workshop gegeven. De workshop stond in het teken van zakelijke etiquette: Wat is je eerste indruk? Hoe introduceer je jezelf? Door de humoristische en interactieve aanpak werd iedereen gestimuleerd om mee te doen, waardoor er een ongedwongen en informele sfeer ontstond. De workshop werd afgesloten met een diner. Tijdens dit diner gaf Marijke de Moor aan de deelneemsters praktische aanwijzingen om het geleerde in de praktijk toe te passen. Door de inspirerende aanpak van Marijke de Moor is de avond een groot succes geworden.
Rabobank 'Regio Schiphol'
Susanna Kuijs, Private Banker
Rubina Paul, Beleggingsspecialist


Centraal beheer Achmea

"Na diverse commerciële trainingen voor onze accountmanagers, waren wij toe aan iets nieuws en innovatiefs. In de voor-bereidende gesprekken die we hebben gevoerd met Marijke constateerden we dat Moor Performance dit kon bieden. In een scherpe samenwerking en in goede harmonie kwamen we tot een op maat gemaakte training voor onze commerciële buitendienst van 36 personen. De professionaliteit en doeltreffendheid van de training was zeer groot en dit doorspekt met een flinke dosis humor en enthousiasme maakte de training tot een groot succes. In combinatie met een persoonlijk advies voor iedere accountmanager afzonderlijk en als afsluiting van de trainingsdagen een etiquettediner maakte dat een ieder vol lof was over de training en met veel energie en zelfvertrouwen de trainingsdagen had beleefd. Kortom complimenten voor de doeltreffendheid en doortastende aanpak van Marijke de Moor."
Jan Gerritse -  Salesmanager Centraal Beheer Achmea

Rijkswaterstaat

"Onze training bevatte een succesvolle combinatie van vakmatige onderdelen en stevige aandacht voor communicatie-vaardigheden die de medewerkers nodig hebben in hun dagelijks werk. De aanvulling van Marijke en haar team op het totale jaarprogramma bleek het meest verrassende onderdeel. De deelnemers is een frisse blik gegeven op hun eerste indruk en hoe dat soms met eenvoudige veranderingen met sprongen vooruit kan gaan. De spontane en directe manier waarop dit gebeurde heeft bij veel een grote indruk gemaakt en is van blijvende invloed geweest op de manier waarop zij zichzelf presenteren. Hun zelfvertrouwen is groter geworden. De training heeft door de open, humorvolle, eerlijke en soms confronterende benadering ook een goede impuls aan de dynamiek van de groep gegeven. Daar hebben we later in de leergang nog veel aan gehad. Meer performance dus!"
Olaf Vroom - Programma & studiebegeleider Leergang Management Control
Fortis

In drie woorden: doelgericht, interessant en opbouwend. Op een speelse maar directe manier werd ons geleerd kritisch naar onze non-verbale communicatie te kijken. Aangevuld met praktische tips was de training van Moor Performance een zeer nuttige bijdrage aan ons leertraject als Young Professional."
Young Professionals commercial banking Fortis.

Delta Lloyd


"Moor Performance heeft de kwaliteit om in een informele en ongedwongen setting het belang van de kwaliteit van represen-tativiteit uit te dragen. In de trainingen 'presentatietechnieken' werd veel aandacht gegeven aan houding, uitstraling en hoe deze het best in te zetten voor een betere performance. De training is zeer goed ontvangen door onze deelnemers. Een aanrader voor mensen in representatieve functies".

Twan Bijsterveld - Manager Business Development Services

image/jpeg

"Wil je ervoor zorgen dat je medewerkers zich bewuster worden van onder andere: ‘hoe kom ik over, wat is mijn eerste indruk, wat is handig om qua uiterlijk op te letten en wat zouden de klanten belangrijk vinden?‘ Dan is een sessie bij Moor Performance zeer interessant!
Een positieve leerzame ervaring die bijdraagt aan de verdere ontwikkeling van medewerkers.
Rabobank 'Schiedam'
Monique Gullit - Manager Private Banking
Jan-Kees Noordijke - Manager Financieel Advies

Justitie


"Moor Performance is voor ons een goede aanvulling geweest bij het begeleiden van een kandidaat in het zelfbewustwordingstraject. Dit door de kandidaat naar haarzelf te leren kijken op een andere en positievere manier en het geleerde ook direct toe te passen in de praktijk. Dit alles door de kritische blik en de intensieve begeleiding van de kandidaat door Moor Performance. Ook de kandidaat was heel erg enthousiast en had ook het volste vertrouwen in haar traject."

Lidia van Inge - Arbeidsmarktadviseur


image/gif

 

 

De trainingen “Zakelijke Etiquette”en “Het politieke spel” gevolgd.
Door de persoonlijke aandacht, en de enthousiaste inbreng (zeg maar passie) van Marijke, creëert ze een omgeving waarbij je je als cursist uitermate op je gemak voelt. De twee cursussen zijn echte “eye-openers” en de “O ja natuurlijk” momenten waren niet van de lucht. Zo was de groep van cursisten heel divers en niet te groot; zodat er voldoende aandacht was voor elk individu. Je leert kijken naar diverse situaties die zich, zowel op het professionele als op het private vlak, kunnen voordoen om zo persoonlijke groei door te maken. Tevens krijg je handige tools mee, welke je meteen kunt toepassen. Kortweg gezegd: Twee echte aanraders.
Hannie Cuppen
Diane Gosenshuis
Scheepswerf Grave B.V.

 

Tineke Verburg


"Moor Performance haalt naar boven wat ik kan zijn in mijn verschijning. Dat is altijd meer dan ik zelf denk. En toch ben ik het altijd zelf. Dat is een gave!"

Tineke Verburg - presentatrice

FileNet


Even een dag weg van kantoor en eens heel iets anders doen dan gewoonlijk, dat is het vertrekpunt voor iets dat achteraf enorm veel dimensies blijkt te hebben. Al snel blijkt dat de dag een zeer 'open karakter' krijgt en men zich maximaal kwetsbaar moet opstellen. Vanuit de gedachte dat "je de vriend moet koesteren die je wijst op je fouten" worden beelden uitgewisseld over 'de eerste indruk' die een ieder maakt.


'Spiegelen' is het kernwoord, waarmee de participant in de workshop te maken krijgt. Men wordt zich bewust van welke aspecten er bij een eerste indruk allemaal een rol spelen; voor velen een 'eye-opener'.

Naarmate de workshop vordert wordt het enthousiasme groter, dit met name door de voorbeelden die door Marijke de Moor worden aangedragen. Het kopiëren van elkaars gedrag leidt tot enorme hilariteit dat echter een positief kritisch karakter houdt. Er is sprake van een 'veilige omgeving', hetgeen tevens een prima ijkpunt is voor de teamgeest binnen de groep.

Het vooraf vastgestelde doel van de workshop wordt maximaal bereikt.
Vanuit het op een ludieke manier 'aandacht' vestigen op het fenomeen 'eerste indruk', ontstaat interesse om hier meer over te ontdekken. Na de nodige spiegeloefeningen ontstaat de behoefte om 'te veranderen' en worden concrete acties op individueel niveau bepaald. Dit varieert van het kopen van nieuwe schoenveters tot het 'verversen' van de eigen garderobe.

De ongedwongen wijze van moderatie van de workshop door Marijke, waarbij haar praktijkervaringen ruimschoots worden gedeeld, is de sleutel tot het algemene gevoel van euforie na afloop. Een ieder heeft iets meegekregen waar zij/hij iets constructiefs mee kan doen. Bovenal geldt dat het een prima dag(deel) is dat je even uit je 'dagelijkse sleur' haalt en de teamgeest in de groep absoluut versterkt.

Mijn dank aan Marijke voor deze leerzame dag,
Derk-Jan Brand - Country Manager Benelux & Nordic - FileNet B.V.


DNC


"De training is door de inhoud en het enthousiasme van Marijke een positieve start voor de carrière van onze professionals. Marijke stelt onze professionals individueel in staat kritisch naar zichzelf te kijken en het geleerde daarna direct toe te passen in de praktijk. Kortom de persoonlijke drive en inzet van Marijke heeft op onze professionals een zeer goede uitwerking."

Robbert Dees - Manager Operations


image/gif

 

Een kleine greep uit de 180 deelnemers die wij getraind hebben bij het UWV

absoluut een aanrader voor iedereen die moet solliciteren!
goede afwisseling
positieve feedback/ opbouwende kritiek was erg prettig
veel geleerd (vooral veel nieuwe dingen die niet zo uitgebreid in andere communicatie cursussen zitten, bv over houding, mimiek en paralinguaal tijdens sollicitatiegesprek) in professinoneel overkomen.
perfect op maat voor sollicitanten
persoonlijk gericht (aandacht voor iedereen, maar ook per persoon)
leuk en gezellig

Cursist - Jacqueline de Ceuninck van Capelle
 

ik heb er heel wat van geleerd en bepaalde dingen ontdekt waarvan ik niet wist dat ik ze had.
succes zit vaak in een klein detail.

Cursist - Hanny Groenendijk
 

zeer goed en positief
je krijgt meer zelfvertrouwen
ik ben me nu heel erg bewust van mijn houding en mimiek. ik ga daar nu ik zeker iets aandoen

Cursist - Milouska Celestijn

erg positief
ieder onderdeel sprak mij aan omdat er punten in zaten waar ik echt wat mee kan

Cursist - Johan Bierman

de training heeft zaken belicht waar je normaliter niet aan denkt
het onderdeel houding en hoe je overkomt sprak mij het meeste aan
ik vond 2 dagdelen te weinig, had graag nog wat langer gewild

Cursist - Eric
 

bijzonder geslaagd, goed tempo, goede verdeling hoor/wederhoor
trainer zorgde door haar presentatie dat iedereen er met de volle aandacht bij was
veel geleerd van de sollicitatie gesprekken, de LMmetjes! (leermomentjes)

Cursist - Jim Schoten
 

prettig en professioneel
persoonlijke benadering en geeft goede tips
het onderdeel non-verbaal in een sollicitatie gesprek sprak mij het meest aan
houding en manier van doen van jezelf is zeer verrassend

Cursist - Liesbeth van der Pelt
 

image/gif

 

In opdracht van de Académie Accor heeft Marijke de Moor van Moor Performance een middag-en avondprogramma verzorgd voor de training van de Meeting Hosts van Mercure Hotels. Personal exposure en zakelijke etiquette werden op heldere wijze uitgelegd. Marijke geeft op een ontspannen en soms humoristische wijze kandidaten persoonlijke feed back, stimulerend en motiverend. Aan tafel is zij een expert in de etiquette wat vele ogen heeft geopend.

Ernst Jan Velthuis - Trainer


 

Student op weg naar de arbeidsmarkt
In een korte sessie wist Marijke snel wat quick wins te vinden waardoor mijn prestaties substantieel zijn verbeterd.
Jeroen Vetter

image/jpeg

Marijke de Moor heeft tijdens het Leden Event van Rabobank Breda een workshop ‘zakelijke etiquette’ verzorgd. Op een luchtige manier kregen onze gasten van Marijke concrete handvatten aangereikt om hun persoonlijke presentatie op te frissen en uit te breiden. Vragen als: ‘Wanneer overhandig je je visitekaartje tijdens een zakelijk gesprek?’ ‘Wat trek je aan naar een receptie van een klant?’ werden door haar beantwoord. Voor onze leden en klanten was de workshop laagdrempelig en duidelijk. De meesten wisten wel iets van deze materie, maar nu zijn ze zich beter bewust van hun gedrag en manieren en kunnen ze er hun voordeel mee doen in hun dagelijks leven.
Rabobank Breda
Sandra Verhoeven, adviseur Coöperatie


Marijke de Moor van Moor Performance heeft tijdens de voorbereiding op de finale van Miss Zuid-Holland Verkiezing tweemaal een Workshop gehouden voor onze 12 finale-missen in de Heeren van Noortwijck te Noordwijk. Zij heeft onze Missen getraind om zich te presenteren voor de camera. Die eerste keer was het erg wennen voor onze Missen. Zij waren natuurlijk totaal niet gewend om te spreken voor een aantal mensen en voor de camera. Hard gewerkt, maar ook veel gelachen die dag. Marijke gaf de missen goede tips/aanwijzingen, stimuleerde hen op een hele effectieve manier en gaf hun opbouwende kritiek, waardoor zij veel meer zelfvertrouwen kregen. Na twee weken kwamen we weer bij elkaar. Het was heel bijzonder om te zien hoeveel onze Missen geleerd hadden door thuis te oefenen. Een enorm verschil met hoe zij zich deze keer voor de camera en voor publiek profileerden. Groot compliment voor Marijke de Moor.
CSA EVENTS
Anneke Vlasveld


image/jpeg

Marijke de Moor presenteerde heel professioneel en enthousiast de workshop offline netwerken en speeddaten. Dit was het aansprekende thema voor de netwerkbijeenkomst voor ondernemende vrouwen van Rabobank Groene Hart Noord. Bij het eerste deel van deze interactieve sessie lag de nadruk op zakelijk netwerken: Hoe kom ik over? Inbreken in een gesprek. Wanneer kan ik mijn visitekaartje geven? Door de fijne sfeer die Marijke creëerde deed iedereen actief mee. In het tweede deel ging de hele groep enthousiast speeddaten. Er zijn veel visitekaartjes onderling uitgewisseld en er zijn veel nieuwe contacten gelegd.

Veel enthousiaste reacties hebben wij mogen ontvangen van onze vrouwelijke leden. Dankzij de presentatie van Marijke de Moor van Moor Performance kijken wij terug op een succesvolle bijeenkomst.

Rabobank Groene Hart Noord

Marieke van Kessel, Medewerker Coöperatie


image/gif

Marijke de Moor wist de deelneemsters van het Directiesecretaressenetwerk FME zeer treffend te inspireren tijdens de workshop Zakelijke Etiquette. Opmerkingen zoals ”Een interessante, leerzame dag”. “Veel bruikbare tips meegekregen”. “Aan te bevelen”. “Ik wil nog een keer” hebben het netwerk toe bewogen om deze workshop nog een keer op de agenda te plaatsen. Bewustwording, verbetering en meer zelfvertrouwen van de professionele, zakelijke presentatie dat zijn de tools die de netwerksters hebben behaald.


Vereniging FME-CWM

Petra van Buren, accountmanager
 
 

Copyright © 2018 - Moor Performance - Alle rechten voorbehouden | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Sitemap